Nausicaa of the Valley of the Wind
Set on a post-apocalyptic Earth, Princess Nausicaa leads the people of the Valley of the Wind. As well as fighting off other clans, she must deal with the forest-dwelling Ohmu, giant intelligent insects threatened by poisonous mutant fungus. Can she achieve peace and harmony and help restore a dying world?