The Making of Doctor Strange in the Multiverse of Madness
Dive deeper into the Multiverse with the cast and crew of “Doctor Strange in The Multiverse of Madness.” Join visionary director Sam Raimi and the cast of the film as they recount their experiences bringing Marvel’s darkest story to life. In his long-awaited return to the superhero genre, see how Sam Raimi brought his signature filmmaking style to the film. Hear how the story was developed by writer Michael Waldron through a collaborative process, where every idea was on the table. Find out how Benedict Cumberbatch wanted to explore darker sides of his character and what it was like to play multiple versions of Doctor Strange. You’ll get to know more about Wanda Maximoff’s surprising evolution into the Scarlet Witch and how Elizabeth Olsen relished the opportunity of being the villain. Meet Xochitl Gomez and find out how she felt taking on the role of America Chavez, Marvel’s newest hero with powers not yet seen in the MCU. From world-building to universe-building, get a first hand account from the artists on the film of what it was like to design, create and make each universe unique and believable. Get a visual effects breakdown of the many complex action sequences in the film and the level of teamwork it took to bring it to the screen. Discover all this and more in “ASSEMBLED: The Making of Doctor Strange in the Multiverse of Madness.”