The Wild Side of Dogs
From the sheep dogs of Sardinia, to the strays fighting for survival on the streets of Bucharest, a filmmaker immerses himself in the daily lives of dogs. With astonishing intimacy, we witness first-hand the struggles for dominance, the politics of the pack and the cycle of life and death. A far cry from the viral videos and comforts of domestic canines, this documentary presents man's best friend as you've never seen him before.