Investigative journalist Martin Boudot explores major environmental issues around the world including contamination of rivers, air pollution, radioactivity, illegal exploitation of resources, and toxic waste.
The Citarum River in Indonesia is the most polluted river in the world. One of the main polluters is hiding in the closet: the fashion industry. Five hundred textile factories discharge their wastewater directly into the Citarum.
To feed livestock around the planet, the soybean industry is destroying Paraguay's forests, as well as subjecting surrounding inhabitants to pesticide poisoning. Journalists and scientists work together to find evidence of contamination.