High School of the Dead
As their fellow classmates and teachers succumb to the infection around them, a small group of students at Fujimi High School are fighting for their lives after surviving the initial outbreak. It’s up to Takashi Komuro to unite the group of weary survivors and try to escape the horrors that surround them.
Escape from the Dead
As the school quickly spirals into chaos, more join the fight, handmade weapons at the ready.
The students learn of the scope of the pandemic and the enemy's weak points are discovered.
Takashi considers the ordeal so far and must rescue Rei from a deranged survivor.
With all bridges closed, crossing the river to meet their friends presents problems for Takashi and Rei.