Meow Meow Japanese History
Queen Himiko!
Learn about Japan's fascinating history, starting with the legendary Himiko, the founder of ancient Yamatai.
In the vicious Sengoku period, there was one cat who stood above others with his ambitions to unite the country: Oda Nobunaga.
Learn about the early days of Sakamoto Ryoma, the embodiment of the time period in 19th century Japan known as the Bakumatsu.
The expression "herding cats" is often used to refer to tasks that are impossible, so it was no small feat for Prince Shotoku to help Japan's government get its act together in the Asuka period.
This is the story of the famous group of swordscats called the Shinsengumi, and how they were formed by the Tokugawa Shogunate to keep order in Kyoto during the last days of the Edo period.