Quiet On Set: The Dark Side Of Kids TV
Rising Stars Rising Questions
In the 1990s, a new creator emerges at Nickelodeon, showrunner Dan Schneider, who brings laughter and mentorship to kids' TV. He champions young talent like Amanda Bynes, but behind the scenes, some female writers face a toxic and sexist environment.
A former child star discusses surviving abuse at the hands of his acting coach, but a conviction doesn't keep the coach away from kids' TV; Dan Schneider's power grows until it reaches a boiling point.