Searching for Soul Food
Celebrity chef Alisa Reynolds discovers what soul food looks like around the world. She explores the stories, people and traditions of each place she visits.
Mississippi
Chef Alisa Reynolds, French-trained with a soul food foundation, returns to the roots of the soul food story with a journey to Mississippi to uncover the origins and legacy of this American cuisine.
Oklahoma
Chef Alisa heads to Oklahoma to meet and eat with Native Americans who are reconnecting to their heritage by restoring and reclaiming their food.
Chef Alisa heads for the hills to uncover the heart and humanity beneath the stereotypes and behind the food of people in Appalachia.
Chef Alisa cooks and eats her way through Cape Town, South Africa, a city with a complex culture of food formed by an even more complicated history.
Chef Alisa experiences the passion of Neapolitans for the dish perfected by its poorest people that became one of the most beloved comfort foods in the world.
In Jamaica's Portland parish, Chef Alisa leaves the beaches for higher ground to uncover the little-known story of resistance behind one of Jamaica's most iconic foods.