Pink Floyd - The Pink Floyd & Syd Barrett Story
The late Syd Barrett was a major cult figure and rock music legend. The charismatic and brilliant lead guitarist of the early Pink Floyd, he created a unique psychedelic sound and wrote wonderfully eccentric songs including the hits "Arnold Layne", "See Emily Play" and "Bike".Syd Barrett left Pink Floyd in 1968 when his increasingly erratic behaviour made his continued participation in the band impossible. After two extraordinary solo albums he disappeared from music altogether. "The Pink Floyd & Syd Barrett Story" tells the full bizarre, tragic but also celebratory story of Syd Barrett with contributions from all the members of Pink Floyd plus friends, managers and lovers.