Śleboda
The exhibition reveals tensions related to Goralenvolk; Bastian has an affair with Majka and discovers the secrets of her family; Anka parties at Hyrny's club.
Chowaniec makes no progress in the investigation, but he suspects Bastian; Romuś ends up in a psychiatric hospital; Anka discovers Babońka's secrets; Bastian investigates Śleboda's past.
Anka discovers that Żur might be her father; Bastian investigates the mystery of Śleboda's land; Romuś draws enigmatic signs.
Żur attacks Anka for discovering his secret; Bastian and Anka are kidnapped; Anka continues searching for her biological father.