S2 A2: Nocturne. Året är 1966. Det är världscup och England möter Argentina i kvartsfinal. Oxfords gator är tomma. En äldre man blir brutalt mördad på ett nästan tomt museum. Utredningen leder Endeavour Morse och kommissarie Fred Thursday till en flickskola som är hemsökt av en hundra år gammal familjetragedi. Snart försvinner en av flickorna spårlöst. I rollerna: Shaun Evans, Roger Allam, Jack Laskey, Sean Rigby, James Bradshaw med flera.