S8, A22: I den känsloladdade serieavslutningen, regisserad av seriens skapare och verkställande producent David Shore, får Houses behandling av en drogmissbrukare (gäststjärnan James LeGros, "Mildred Pierce") honom att undersöka sitt liv, sin framtid och sina egna personliga demoner.