S1 A6: Resultaten avgörs och mysterier avslöjas när Coake tvingas förklara Pictors plan och den verkliga anledningen till hans uppdrag ombord, Rose och Fulmer räknar ut den fasansfulla omfattningen av vad de kodade meddelandena de har upptäckt egentligen betyder, och Magnus måste lägga sina personliga demoner till vila och leda ekipaget i en sista satsning för deras överlevnad.