S2, A13: Boyd (Walton Goggins) och Arlo (Raymond J. Barry) förhandlar fram en vapenvila i kriget mot Bennett-släkten. Loretta McCready (Kaitlyn Dever) har tagit sin fosterfars vapen och är på väg tillbaka till Harlan. Kampen mellan Crowder- och Bennett-familjerna når ett blodigt klimax. Loretta kräver att Mags berättar sanningen om hennes fars död.