Bortsprungna
S8 A10: En okänd, tonåring kvinna behöver en operation som kräver vuxens samtycke. House (Hugh Laurie) och Adams (Odette Annable) debatterar om de borde ringa socialtjänsten, men då dyker hennes mamma upp. Samtidigt lyckas Taub (Peter Jacobson) inte nå sina unga döttrar, och House hotar att utnyttja Foremans (Omar Epps) relation med en gift kvinna.