S1 A1: Seriestart. Dr. Christopher Duntsch lever ett gott liv som neurokirurg i Texas. Under sina verksamma år lägger sig ett 30-tal hoppfulla personer under hans skalpell, men i praktiken lämnar han ett spår av förlamade eller döende patienter efter sig.