S1, A1: Del 1 av 5. Mordet på Nicole Brown Simpson och Ronald Goldman har kallats för århundradets kriminalfall. Det handlar om rasism, kändiskultur, massmedia, våld och det amerikanska rättssystemet. Tjugo år har gått och fallet fascinerar och provocerar fortfarande. Men historien om O.J. Simpson startar långt före den ödesdigra kvällen. Hans karriär som en av tidernas bästa amerikanska fotbollsspelare inleds på 60-talet, en tid full av rasmotsättningar i USA.