S1 A1: Seriestart. Luke Fitzwilliam anländer till den lugna lilla byn Wychwood som drabbats av ett flertal dödsolyckor på kort tid men efter att ha samtalat med fru Pinkerton på vägen dit misstänker Fitzwilliam att dödfallen inte alls är olyckor utan mord.