Citadel: Diana Delad i två
S1, A1: 2030: i ett grått och hyperstyrt Milano skickas Diana och Luca på ett uppdrag till Lugano för att spionera på utbytet av ett kraftfullt vapen. Inte långt därifrån måste Edo Zani, arvtagaren till Manticore Italien, besvara ett oväntat frieri från Manticore Frankrikes ledare Cecile. I tillbakablicken undersöker Diana sina föräldrars plötsliga död när hon möter Gabriele, en mystisk Citadel-agent.