Dragonfly in Amber
I en scen från 1968 tänker Claire tillbaka och berättar för sin dotter, Brianna, hur hon blev till. Tillbaka på 1700-talet är dagen för slaget vid Culloden inne, och Jamie gör allt han kan för att rädda de han älskar.