Ensamma hjärtan
S1 A4: Efter att ha undersökt en rad udda kvinnliga dödsfall och försvinnanden skickar Nick (David Giuntoli) Monroe (Silas Weir Mitchell) under täckmantel efter en hypnotisk misstänkt. Under tiden dyker en främling upp som vill hämnas sin vän som blev dödad av en Grimm, men han måste komma förbi kapten Renard (Sasha Roiz). Russell Hornsby, Bitsie Tulloch och Reggie Lee finns också i rollerna.