S1 A1: Seriestart. Ett år har gått sedan det brutala mordet på en tysk surfare i en jylländsk fiskeby och förövaren går fortfarande fri. Nu hoppas den danska undercoverpolisen Helene kunna lösa fallet, i tätt samarbete med den tyske poliskollegan Thomas.