S1 A1: Seriestart. När 23-åriga Rachel Nickel knivmördas under en promenad i London får polisen snabbt fram en misstänkt, Colin Stagg, men bevisen uteblir. Snart kallas den ambitiösa undercoverpolisen Sadie Byrne in för att hjälpa utredningen framåt.