Flykten med Norges guld Episode 1
S1, A1: Den 9 april 1940 invaderar tyska styrkor Norge. På en bank i Oslo finns 49 ton guld som Nazityskland vill åt för att finansiera kriget. I en hemlig operation förs guldet nu ut ur Oslo med lastbilar.