S1 A10: När tragiska nyheter sprids i De Sju Kungarikena får både Bran och Rickon en sanndröm. Catelyn frågar ut Jaime om sin sons fall, och Robbs öde är förändrat för all framtid. Efter ett överraskande beslut av hans far beger sig Tyrion söderut. Samtidigt tar sig Arya en ny identitet i sitt försök att komma bort från King's Landing, och Sansa blir terroriserad av Joffrey. Norr om muren tvingas Jon välja mellan Nattens Väktare och familjen han lämnade bakom sig. På andra sidan havet betalar Dany ett fruktansvärt pris för sin kärlek, men får nytt hopp.