S2 A8: Claire och Jamie tar hjälp av Jamies grandsire, Lord Lovat, för att söka stöd för jakobiterna. Men den besökande Colum MacKenzie har andra planer, och Lord Lovats manipulativa påhitt gör att hans egna intressen prioriteras.