Fire And Water
S1 A12: SG-1-teamet återvänder från planeten Oannes i panik utan Daniel Jackson som senast sågs bli slukad av stora lågor. Men medan kamraterna sörjer honom på Jorden, sitter han tillfångatagen hos amfibie-humanoiden Nem.