S1, A3: Någon gång i framtiden kommer människan att lämna joden för att kolonisera Mars och kommer därmed att börja anpassa sig till livet på en annan planet på överraskande sätt. Evolutionsbiologen Dr Scott Solomon förutser en serie av förändringar i vår art, från storleken på våra hjärtan och huvude till pigmenten i vår hud.