Flickan med locken
S2, A7: Brennan och Booth utreder Brianna Swansons död, en ung skönhetsdrottning vars kvarlevor upptäcks på en vattenfiltreringsanläggning i Washington. Briannas pappa är misstänkt till en början, men nya ledtrådar leder Brennan och Booth till Briannas dansskola. Samtidigt tar Hodgins mod till sig att bjuda ut Angela och hon, efter att ha övervägt för- och nackdelarna med att dejta en kollega, säger ja.