Grenelle
Rickwaert försöker med allt han kan för att charma och ställa sig in hos oppositionsledarna. Han förhandlar med den tidigare högerorienterade presidenten om att stötta studentdemonstrationerna, vilket skickar chockvågor genom det politiska samfundet.