Hazen Audel tar sig an vattenlös vildmark i den dödliga Atacamaöknen.
S1 A5: På den femte etappen av sin episka resa genom Sydamerika tar vildmarksutforskaren Hazen Audel sig an den dödliga Atacamaöknen. Hazen trotsar sönderfallande klippor, kokande vulkankällor och miles av vattenlös ödemark, följer solen västerut till Lickanantays betesmarker. Här följer han med traditionella herdar i en lamafärd för att hinna i tid till den en gång årliga Floramiento-festivalen.