Höga Förväntningar
S1 A1: 2017 hade Citys nya manager/tränare Pep Guardiola sin första trofélösa säsong. Till följd av detta öppnar City checkhäftet inför nästa säsong, och säkrar stora namn som Kyle Walker, Ederson Moreas och Benjamin Mendy. Det är nu en vinna eller försvinna-säsong för City. Tidigt har de tuffa matcher mot Liverpool och Chelsea och ställs inför dåliga nyheter kring en stor ny värvning.