S1, A1: En rad explosioner skakar Gotham. Batman hamnar mitt i ett gängkrig mellan rivaliserande gangsterbossarna Rupert Thorne och Pingvinen. Kommissarie Gordon och hans dotter Barbara söker vägar att fixa Gothams korrupta rättssystem från insidan.