S8, A10: Terrorhotet är fortfarande ett faktum. Bråket inom familjen Hassan eldar på den allt mer kritiska situationen. Jack är en person av betydande intresse på spåren. Ett spänt möte mellan president Taylor och Omar Hassan tar en oväntad vändning när hotet mot den globala säkerheten trappas upp.