S7, A3: Det finns några nya ingredienser på marknaden och i vårt kök. Tant Cátia har valt ut tre stycken gröna. Med spirulina gör hon en pesto till hemlagade tagliatelle. Med broccolini, en paj med portabellosvamp och örter. Och med matcha, grönt te, en glass som varvas med mörk choklad.