S1, A1: New York 1958 - Midge Maisels liv går som på räls med man, barn och lyxiga middagar i deras lägenhet på Upper West Side. Men när hennes liv tar en oväntad vändning får hon upp ögonen för ståuppkomedi. Att gå från hemmafru till ståuppkomiker är ett galet val för alla utom för henne. Marvelous Mrs. Maisel är skapad och regisserad av Amy Sherman-Palladio (Gilmore Girls).