S1, A1: Seriestart. Ekonomireportern Bea har lovat sig själv att inte blanda jobb och privatliv, men lyckas inte värja sig när hon blir förälskad i den charmige bankdirektören Peder. Plötsligt får hon ett tips om att just hans bank döljer stora problem.