S1, A5: Ett av de mest ikoniska djuren på jorden rör sig i Indiens djungler; den bengaliska tigern. Under en enda dag får vi följa en tigermamma och hennes tre små ungar. Hon måste förse sin familj med tillräckligt med mat för att överleva.