S7, A2: Sparris smakar utsökt, jordigt och höstigt, men glöms ofta bort. Tant Cátia lagar tre läckra rätter med sparris. De är mycket enkla att tillaga: en sammetslen och elegant sparrissoppa med svamp, följt av en vacker sparrisrisotto som är krämig och okomplicerad, och även en aptitretande sparris- och skinktarte men olika texturer.