The Crime of all Centuries
S1, A2: Kraven the Hunter är i New York för att visa upp sina förhistoriska djur. Men denna sidoshow är en täckmantel för hans komplott att ta över New York City med hjälp av en dinosauriearmé. Han stjäl en sällsynt rubin (Indiens öga) och kidnappar Firestar för att tvinga henne att utnyttja sin energi till att driva en tillväxtaktiverare, som kommer att kläcka äggen som innehåller dinosaurierna.