The Spider Slayer
S1, A2: Gangsterbossen som är känd som Kingpin mutar Norman Osborn, chef för Oscorp, för att förstöra Spider-Man. Norman anställer Spencer Smythe, en mästare inom robotik, för att skapa Spider-Slayer-robotar att konfrontera väggklättraren med, detta i utbyte mot tillräckligt med pengar för att Spencer ska kunna köpa sin son Alistair en sväv-rullstol. Dessutom hoppas Daily Bugle-reportern Eddie Brock på att fånga bilder av Spider-Mans nederlag i ett försök att imponera på sin chef, J. Jonah Jameson.