S1, A1: Seriestart. Soldaten Shaun har precis blivit friad för krigsbrott när han blir misstänkt för att ha kidnappat sin försvarsadvokat. Polisen Rachel Carey får i uppdrag att utreda fallet och inser snabbt att allt inte står rätt till.