1:1 Thierry Henry - Red Bull Media House
Han har nått så långt man kan komma inom fotbollen: han ledde Frankrike när de blev europeiska mästare och världsmästare; han stod vid rodret när Barcelona ledde Champions League och vann UEFA Super Cup. Minsta barn känner till Thierry Henry, en spelare i en Parisförort som blev 2000-talets bäste centerforward. Vem är personen som döljer sig bakom denna fantastiska karriär? Vi utforskar Thierry Henry's värld och hans nya liv som lagkapten för New York Red Bulls. Vilka är hans ideal? Vilka mål vill han uppnå? Vi följer med Thierry när han flyger till London, där hans lag ska spela i Emirates Cup: de måste möta Arsenal, det lag som gjorde honom till den han är och som fortfarande har en plats i hans hjärta. Thierry Henry är en världstjärna som slits mellan nuet och det förflutna...