Efter att ha tagit sig igenom high school (två ganger), står poliserna Schmidt och Jenko inför stora förändringar när de beger sig undercover till ett lokalt college. Men när Jenko möter en tvillingsjäl i skollaget, och Schmidt infiltrerar den bohemiska konstscenen, börjar de båda snart ifrågasätta sitt partnerskap. Nu måste de inte bara lösa fallet, utan även fundera över om de ska kunna...