A serious man
Larry är en god man. Han är en ömsint äkta man, engagerad far och en hängiven lärare. Men så en dag börjar allt gå fel. Hans fru lämnar honom och han flyttar från deras gemensamma hem. Därefter sätts Larrys karriär på spel genom en serie anonyma brev som på falska grunder anklagar honom för bedrägerier. Regi: Ethan och Joel Coen. I rollerna: Michael Stuhlbarg, Richard Kind, Sari Lennick, Fred Melamed, Aaron Wolff, m.fl.