Alexander and the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day
Disneys "Alexander the Terrible, Horrible, No Good, Very Bad Day" handlar om 11-årige Alexander (Ed Oxenbould) som upplever den mest fruktansvärda dagen i sitt unga liv. En dag som börjar med att tuggummi fastnar i hans hår, därefter inträffar det ena efter det andra. Men när Alexander berättar för sin positiva familj om sin katastrofala dag får han lite medlidande och börjar undra om dåliga saker bara drabbar honom. Han inser snart att han inte är ensam då hans mamma (Jennifer Garner), pappa (Steve Carell), bror (Dylan Minnette) och syster (Kerris Dorsey) upplever en dag där allt går fel. Den som säger att det inte finns något som heter en dålig dag har aldrig upplevt nån.