Alice och borgmästaren
Paul Théraneau, socialistisk borgmästare i Lyon, är trött. Han har ännu inte förfallit till cynism, men nu går han bara på autopilot. Han försöker åter tända lågan av politiskt engagemang genom att vända sig till Alice Heimann, en ung och briljant filosof. Tillsammans med henne börjar han återupptäcka sin tro.