Anchorman: The Legend of Ron Burgundy
Det fanns en tid före kabel-tv när det lokala nyhetsankaret härskade… Under 1970-talets slagkraftiga lokala tv-nyheter, där Ron Burgundy (Will Ferrell) och hans lojala nyhetsteam från Channel 3 är San Diegos högst rankade nyhetskälla. Allt är väl i deras mansdominerade nyhetsvärld tills den vackra och stigande stjärnreportern Veronica Corningstone vänder allt upp och ned. Gnistor flyger inte bara, de antänder ett fullskaligt krig mellan de två helt nyhetsankaren. I ett jobb där det lönar sig att hålla masken, är Anchorman en komedi som gör det nästan omöjligt att sluta skratta.