Baron Münchausens Äventyr
Regissören Terry Gilliam (Brazil) och en stjärnfylld ensemble bestående av bland annat John Neville, Eric Idle, Oliver Reedand och Uma Thurman levererar denna berättelse om baron von Münchausens förtrollande äventyr under hans resa för att rädda en stad från att bli besegrad. Att sväljas av ett jättelikt sjöodjur, en resa till månen, en dans med Venus och en flykt från liemannen är bara några av de osannolika äventyren.