Detta är historien om en man i fritt fall. Överlevnadskonstnären Uxbal lever i skuggsidan av den annars så moderna och glittrande storstaden Barcelona. När han upptäcker att döden står för dörren försöker Uxbal säkra framtiden för sina två barn, återfinna kärleken och förlika sig med sitt öde. Men tiden är inte hans enda fiende. Njut av det storslagna mötet mellan en fantastisk skådespelare och en fenomenal regissör. Oscar-nominerade Alejandro González Iñárritu (Amores Perros, 21 gram, Babel) är en av världens mest respekterade filmskapare. Tillsammans med den Oscar-belönade skådespelaren Javier Bardem har han skapat en banbrytande film som kritikerna hyllar som hans hittills bästa!